SESSIÓ
EULARI ARLÉS
26.11.2012
Amb
n'Eulari Arlés, hem pogut gaudir, una vegada més en l'experiència
de poder endinsar-nos dins el món dels llibres i de les històries
que ens conten.
Ha
fet una sessió de lectura en veu alta, també ens ha recomanat
llibres, principalment adaptacions de clàssics.
N’Eulari
s’ha presentat, ha dit qui era i a què es dedica, ella és lectora
en veu alta, això ens ha cridat l’atenció, ja que no coneixíem
aquest ofici.
Per
començar ens ha llegit dos poemes ràpids i lleugers sobre
l’abecedari, un en català i l’altre en castellà. (lletres i
“letras”).
Seguidament
ens ha contat el conte “La gran fàbrica de les lletres”,
fent-nos participar. Ens ha motivat i ens ha fet estar pendents
de la lectura.
A
continuació, ens ha començat a parlar dels clàssics, primer ens ha
demanat que en sabíem i hem participat aportant algunes definicions.
Ella ens ha dit que sempre empra el diccionari per donar una
bona definició, arribant a la conclusió que els clàssics
són llibres que tothom coneix sense que els faci falta
fer-ne publicitat. Són universals, coneguts per tot el
món, per petits i grans.
També
ens ha demanat quins autors i quines obres coneixíem, i ha posat en
dubte algunes de les nostres respostes com: “Harry Potter”,
“J.Stilton”, ... en canvi ens ha dit que alguns dels clàssics
espanyols més importants són “El Quixot” i “El
Lazarillo de Tormes”.
Finalment
ens ha fet algunes recomanacions ben interessants com per exemple:
CLÀSSICS
- “Les Llegendes” de Becquer.
- “El llibre de les bèsties” de Ramon Llull.
- “Les aventures de Tom Sawyer” de Mark Twain.
NO
CLÀSSICS
- “Mary Anning y los mostruos del jurasico”
- “Un tresor al safareig”
- “La niña de la maleta”
-
“La biblioteca abandonada”Per acabar ens ha contat el conte “Finn Herman” de Mats Letén, que conta la història d’una dona que té com a mascota un cocodril, van a comprar però ella troba que la ciutat és molt perillosa per al seu cocodril, així com van avançant van trobant diferents personatges i mentre ella passa pena per la seva mascota, el cocodril es va menjant tot el que es posa al seu davant. L'autor crea un final on permet que, si vols, obris el cocodril, treguis el que s'ha menjat i el tornis a tancar cosint amb fil i agulla.Aquesta història ens vol transmetre que no és adequat sobreprotegir de manera excessiva a ningú. La mare, estava tan preocupada en protegir el seu cocodril que no veia el mal que feia ell. “Finn Herman” és una història molt representativa de la realitat. Una realitat en la que no acceptem les culpes, pensant que allò nostre és sempre el millor i el perill ens ve de l’exterior. Una història que també ens permet reflexionar sobre el fet de la sobreprotecció i la seva repercussió. En alguns nins creant-los inseguretats... i en altres (com és el cas del protagonista, egoisme, manca d'empatia, etc. Tant un efecte com l'altre perjudicials totalment per als infants.
El
que podem extreure d'aquesta sessió és principalment el
descobriment del gust per la lectura, a través de la passió que ens
transmet n'Eulari. També vàrem poder conèixer el títol d'alguns
llibres clàssics dels quals podem trobar adaptacions infantils molt
interessants.
Als
alumnes els va sorprendre la professió de n'Eulari, no
coneixien ningú que es dediqués a llegir en veu alta.
Esperem
que s'hagi despertat la passió per la lectura
que ens permet transportar-nos amb cada història a un món
nou, a un enriquiment personal, obrint-nos la porta a nous
aprenentatges que perduren al llarg de la vida.
Moltes gracies Aulari per aver vengut a contar-nos
ResponEliminaun perell de llibres,i sobretot per el de Romeu i
Juliet.Gracies per tot.De part de(Bernat Nadal)